Wyjdź do światła - Joachim Badeni, Judyta Syrek

Przede wszystkim urzekła mnie okładka. W taki widok można wpatrywać się godzinami. Ale jak wiadomo nie ocenia się książki po okładce. Ważne jest też to co w środku :)

A wewnątrz same cudności. Dosłownie i w przenośni (rym to tylko wypadek przy pracy).
Dosłownie pochłonęłam ją w trzy godziny. Ale coś mi się wydaje, że jeszcze nie raz do niej zajrzę.

To niewielka książeczka, wydana rok po śmierci autora zamieszczonych w niej tekstów, zawierająca także krótkie komentarze Judyty Syrek. Jest to po części biografia, choć bardzo specyficzna. Mało w niej dat, więcej zabawnych sytuacji, poważnych zdarzeń, decyzji, ważnych postaci.
Posługując się językiem bardziej technicznym niż religijnym można określić ją jako instrukcję: "jak żyć po chrześcijańsku i nie zwariować". Albo też jak zostać mistykiem i pozostać normalnym :)
Można też nazwać ją zbiorem refleksji na różne tematy. Każdy znalazłby w niej chyba coś dla siebie. Osobiście przypadły mi do gustu fragmenty mówiące o tym, że teologia to nie jest nauka do wkuwania. Ale można poczytać też o życiu zakonnym, o znaczeniu roli nie-duchownych, różnicy pomiędzy buddyzmem a chrześcijaństwem, wartości Eucharystii.

Polecam tym, którzy mają mało czasu na czytanie a chcieliby się na chwilę zatrzymać. Nie do końca wiedzą jak mają przeżywać swoją religijność, niby wszystkiego próbowali a nic im nie odpowiada (gotowej recepty nie ma, ale są za to wskazówki ;) ).
Jeśli ktoś ma problem z tym, że jako świecki czuje się dyskryminowany to po przeczytaniu się odrobinę dowartościuje.

tytuł: Wyjdź do światła: Przesłanie świętego grzesznika
autor: Joachim Badeni OP, Judyta Syrek
data wydania: 2011
wydawnictwo: Znak
numer ISBN: 978-83-240-1802-4
ilość stron: 128

Komentarze

  1. Na pewno ta książka mi się spodoba. Lubię literaturę poruszającą kwestie wiary i duchowości, więc to pozycja w sam raz dla mnie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam i lada dzień rozpocznę przygodę z tą książką :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz