Nietypowe zadanie

Zadanie zabrzmiało banalnie, napisać pracę, w której przekonam do przeczytania ważnego dla mnie tekstu. Jak zwykle zostawiłam to na ostatnią chwilę. Największy problem to zastrzeżenie, że w tym tekście nie mogą znajdować się odniesienia religijne. I w tym momencie zdałam sobie sprawę, że znalezienie tekstu nie mającego nic wspólnego z religią (jakąkolwiek) do najłatwiejszych zadań nie należy.

Żyjąc w nadziei, że nie muszą być to koniecznie utwory z worka literatury pięknej lub poezji wybrałam jedną biografię, jeden zbiór krótkich tekstów biograficznych oraz reportaż.

Ppłk Zbigniew Stanisław Kiedacz
Sławomira Jankowskiego i Macieja Leszczyńskiego
Znani {nie}znani pod redakcją Joanny Sabak
Monte Cassino Melchiora Wańkowicza

Wierzę też głęboko, że wspomnienie faktu, że bohater był pobożny nie jest odniesieniem religijnym, tak jak umieszczenie tekstu o Janie Pawle II czy zanotowanie tego, że w pułku posługę pełnił kapelan wojskowy.

To co mi z tego wyjdzie postaram się zamieścić już niedługo na blogu (opinia o Monte Cassino już jest!), gdyż wspomniane pozycje warte są tego, aby po nie sięgnąć :)


Komentarze

  1. W takim razie trzymam gorąco kciuki i nie mogę doczekać się wstawienia tekstu na blog ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz